Wednesday, February 2, 2022

Uppsats om far och son

Uppsats om far och son



För att vara specifik, de unga far och son uppsats tvingades observera den extremt religiösa fadern, vars primära syfte var att påtvinga sonen idéerna och få honom att glömma de personliga avsikterna, far och son uppsats. Hemsida Liv Familj Far Far och Son. Fadern är besviken på honom, så han känner sig oälskad och knuffar bort sin pappa. Den faktiska relationen mellan en far och son skildras i dessa typer av essäer. Han tillät inte sonen att läsa romanerna, och istället för att det lärde honom att be och tillbe, att känna till geologin, biologin och den viktigaste religionen. Förhandsgranskning av text.





Populära ämnen



I denna uppsats kommer jag att visa hur författaren får karaktärerna att verka verkliga genom handlingsstruktur, tema, miljö, berättande ställning och karaktärisering, far och son uppsats. McLaverty gör karaktärerna realistiska genom plotstruktur. Deras vardag består av att pappan är oroad över sin sons säkerhet, planerar att prata med sin son men han pratar aldrig med honom. Till slut blir sonen skjuten vid sin ytterdörr, far och son uppsats. Ett annat sätt som författaren får karaktärerna att verka realistiska är genom teman, far och son uppsats.


Ett av berättelsens huvudteman är kommunikation. Fadern hör sin son prata med sina vänner och känner avundsjuka mot dem eftersom han vill att hans son ska prata med honom på det sätt som han pratar med sina vänner. Fadern är besviken på honom, så han känner sig oälskad och knuffar bort sin pappa. Bristen på kommunikation mellan far och son får dem att verka realistiska eftersom detta kan vara vilken far och son som helst. Ett annat tema som får karaktärerna att verka realistiska är familjerelationer. Han älskar sin son men vet inte hur han ska berätta detta för honom. Han vill prata med sin son men vill vänta tills tiden är mogen, men han vet aldrig när tiden är mogen.


Detta gör att karaktärerna verkar realistiska eftersom detta skulle hända mellan varje sen tonårspojke och hans far. McLaverty får också karaktärerna att verka realistiska genom inställningen. Den här novellen utspelar sig i Belfast i det senaste förflutna. Denna stad saknade kommunikation men tog igen det med våld. Deras hus beskrivs aldrig riktigt men vad som sägs. Inställningen gör att karaktärerna verkar realistiska eftersom det är så verkliga karaktärer skulle ha agerat i Belfast under det senaste förflutna. Författaren får också karaktärerna att verka realistiska genom narrativa ställningstaganden. I denna berättelse får vi veta vad karaktärerna faktiskt känner vilket är en kontrast till vad de säger till varandra, far och son uppsats.


Om detta var far och son uppsats pappa pratar, det skulle visa att han är orolig för sin son far och son uppsats vill att han ska sova lite eftersom han inte sover. Berättarställning gör att karaktärerna verkar mer realistiska. Ett annat sätt som författaren får karaktärerna att verka realistiska är genom karaktärisering. Fadern och sonen har en dålig relation. Fadern känner att hans son har svikit honom och är alltid orolig för honom, men han älskar honom. Pappan vill stärka deras relation genom att prata med sin son, men sonen trycker honom medvetet ännu längre bort från honom.


Sonen känner att pappan har blivit mer lik sin mamma när hans mamma gick bort, han känner också att han borde bli mer av en man. Detta gör att karaktärerna verkar mer realistiska. Hans pappa oroar sig hela tiden för honom, varför han tror att hans pappa håller på att förvandlas till en kvinna. Hans pappa tycker att hans son borde klippa sig vilket inte är normalt för en pappa att säga till sin son, detta är ytterligare en anledning till att han känner att han tar sin mors plats. Detta gör att karaktärerna verkar realistiska eftersom sonen håller hemligheter för sin far, vilket händer i nästan varje förälder-barnrelation.


I slutet av berättelsen sonen far och son uppsats skjuten vid ytterdörren. Fadern tror inte att hans son är död, så han pratar med honom, han tror att detta är hans sista chans far och son uppsats uttrycka sina känslor för sin son. Hemsida Liv Familj Far Far och Son. Endast tillgängligt på StudyHippo. FatherFictionBerättelse, far och son uppsats. Sidor: 3 ord Publicerad: 11 oktober, Typ: Analys. Visa hela provet Ladda ner provet. Förhandsgranskning av text. Se hela provet Gå med i StudyHippo för att se hela uppsatsen. Relaterade uppdrag. Populära essäämnen. Få idéer nu.





lärarens observationsuppsats



Philip var en hängiven naturforskare, men hans son följde moderna livsåskådningar. Han betraktade nämligen världen mer skeptiskt, särskilt religionen. Specifikt kämpade han för att behaga sin far, inte för att göra honom besviken, men samtidigt insåg han att deras vägar var motsatta och att det inte var vad han ville i livet. Främst stängde han inte in honom i ett rum eller slog honom, men kände sig ändå trasig när sonen lämnade honom. Man kan också se problemet med självidentitet som skars i Edmund av hans far. När han var elva år gav pappan honom en bok om geografi. Från den tiden insåg sonen sin stora önskan att ägna de levande åt poesin vad som inte godkändes av Filip.


I det här fallet är det viktigt att hävda den initiala faktorn i far och son relationer, främst förmågan att vara fri i valet. Edmund Gosse saknar denna känsla mycket eftersom hans far omedvetet berövade honom rätten att vara oberoende och lycklig. Utan tvekan gjorde Philip Gosse det inte med flit; han ansåg bara att hans övertygelse var avgörande för alla, särskilt för sin underbara son. Dessutom var det inte bara motsatta åsikter om mat eller kläder utan den religiösa övertygelsen, idéerna och normerna för hela livet.


Far och son kunde inte nå en överenskommelse inte för att de inte ville, utan för att var och en av dem ansåg sina värderingar som verktyget för att uttrycka sig själv. Som ett resultat kände sig Edmund isolerad från sin far; han ville inte ens lyssna på honom, betrakta hans önskningar som bara ett barn. Dessutom berövades den lilla pojken att kommunicera med andra barn eftersom han var tvungen att studera och be. Han lyckades göra det med hjälp av litteratur. Edmund hävdar att förutom att göra människor etiska och moraliska, kunde religionen förvandla dem till blinda anhängare, med frånvaro av sympati.


Han vill prata med sin son men vill vänta tills tiden är mogen, men han vet aldrig när tiden är mogen. Detta gör att karaktärerna verkar realistiska eftersom detta skulle hända mellan varje sen tonårspojke och hans far. McLaverty får också karaktärerna att verka realistiska genom inställningen. Den här novellen utspelar sig i Belfast i det senaste förflutna. Denna stad saknade kommunikation men tog igen det med våld. Deras hus beskrivs aldrig riktigt men vad som sägs. Inställningen gör att karaktärerna verkar realistiska eftersom det är så verkliga karaktärer skulle ha agerat i Belfast under det senaste förflutna.


Författaren får också karaktärerna att verka realistiska genom narrativa ställningstaganden. I denna berättelse får vi veta vad karaktärerna faktiskt känner vilket är en kontrast till vad de säger till varandra. Om det här var pappan som pratade skulle det visa att han är orolig för sin son och vill att han ska sova lite eftersom han inte sover. Berättarställning gör att karaktärerna verkar mer realistiska. Ett annat sätt som författaren får karaktärerna att verka realistiska är genom karaktärisering. Fadern och sonen har en dålig relation. Fadern känner att hans son har svikit honom och är alltid orolig för honom, men han älskar honom. Titeln på berättelsen etablerar omedelbart dessa två karaktärer som arketyper: de är inte bara individer, utan de representerar varje far och son.


Å andra sidan finns det negativa konnotationer, som maktkampen mellan en ung man som försöker hävda sin egen personlighet och en äldre man som är ovillig att avstå från dominans. Titeln beskriver bandet mellan dessa karaktärer, men också de splittringar och motsättningar som finns mellan två generationer av samma kön. Ofta parodierar språket och händelserna i berättelsen anspelningar som författaren kan förvänta sig att du gör. Scening Belfast Berättelsen utspelar sig i det senaste förflutna i Belfast. Som ett resultat tar läsaren med sig en medvetenhet om problemen i den staden och kan förutse effekten av den fientliga miljön på karaktärerna. Men inställningen gör mer än så: den förkroppsligar ett av berättelsens teman, kommunikation. Spänningarna i denna splittrade stad – där det ofta finns lite kommunikation, bara våldsamma reaktioner – ger inte bara bakgrunden av ångest där karaktärerna tvingas leva, utan de speglar också våldet, separatiteten och bristen på kommunikation i hemmet.


Alla dessa påminner om en krypskytt, och deras brinnande karaktär tyder på oroligheter och våld i hemmet. De andra ljuden ersätter samtal och kommunikation. Faktum är att alla bilder av historien, även beskrivningen av pistolen, är hämtade från det förflutna. Tänk noga på det upprepade sätt på vilket pojken bygger barriärer mellan sig själv och sin far: en tidning, täcke eller en smälld dörr kan ofta förhindra kommunikation. Teman På en nivå dramatiserar berättelsen effekterna av en våldsam miljö på en familj, men berättelsens frågor överskrider miljön.


Berättelsen handlar om den komplexa karaktären hos mänskliga känslor och relationer. Mycket ofta är våra djupaste känslor inte de som vi kommunicerar. Mycket ofta skymmer språket vi använder vad vi verkligen känner. Ofta, även om vi är medvetna om behovet av kommunikation, skjuter vi upp det tills kommunikation inte längre är möjlig. I denna berättelse ser vi den verkliga oro och oro som en far har för sin son blir tydlig i ständig förebråelse och anklagelse. Vi ser honom hålla tillbaka sitt sanna uttryck för kärlek till sin son tills det är för sent. Karaktärer Fadern Han är en man som drivs av rädsla och ångest, som varken kan äta eller sova. Han är besviken på sin son och medveten om sina svagheter, det vill säga att han är lätt att leda.

No comments:

Post a Comment