Tuesday, December 28, 2021

Självreflekterande uppsatsexempel

Självreflekterande uppsatsexempel



det andliga att göra gör att det händer eller det andliga uppvaknandet från att göra betydande förändringar. Den innehåller också en inledning, kroppsstycken, självreflekterande uppsatsexempel, och slutsats. Hur kände du? Det krävs att en detaljerad beskrivning och en sammanfattning av erfarenheten ingår. Erfarenhet i en collegeklass - Klassupplevelser är utformade för att förändra eller forma dig in självreflekterande uppsatsexempel sätt. Begreppet emotionell intelligens skulle forma mig till att bli en bättre ledare. Varje elev vill putsa på sina skrivkunskaper och vill ha bra betyg, så att du enkelt kan ta hjälp av professionella skribenter.





Gymnasieuppsats



Bläddra i databasen med mer än uppsatser som donerats av våra community-medlemmar! Under de senaste sju veckorna har jag haft möjlighet att se tillbaka och analysera händelserna som har format mitt liv. Detta var en unik upplevelse där jag var känslomässigt bekväm nog att se tillbaka på livet. Jag kunde objektivt återbesöka många händelser som ofta var begravda och för smärtsamma att möta. Jag var fri från kaoset av känslomässiga rädslor för misslyckande, ilska, ånger och ensamhet, vilket ofta grumlade min uppfattning. Jag kunde uppehålla mig vid många trevliga och obehagliga händelser med mer komfort och självförtroende. Jag accepterade varje händelse som en del av livet, oavsett om det var en bra eller dålig upplevelse.


Jag förstår att livet inträffar även när vi inte är förberedda på det, men ännu viktigare, det är hur vi hanterar omständigheter som håller oss framåt. deadline 6 timmar Författare: ESL Återbetalning: Ja. deadline 3 timmar Författare: ESL, ENL Återbetalning: Ja. Betalningsmetoder: VISA, MasterCard, American Express, Discover. deadline 8 timmar Författare: ESL, ENL Återbetalning: Ja. Mitt liv har varit en resa fylld av utmanande upplevelser, som består av några ofixbara handlingar, som att lämna hemmet. Jag växte upp i ett självreflekterande uppsatsexempel, religiös miljö där personligt uttryck självreflekterande uppsatsexempel frihet fanns inte.


Sedan jag kunde minnas var det konstant tryck för mig att anpassa mig till det indiska kristna samhället. Under årens lopp bördan av att inte kunna förmedla mina känslor och oändliga krav självreflekterande uppsatsexempel till hat och vedergällning mot mina föräldrar. Dagen efter min gymnasieexamen, utan att låta någon veta att jag försvann. Jag packade alla mina tillhörigheter och flyttade till Houston, dit min vän hade flyttat ett år tidigare. Min flytt var ett av de största besluten jag någonsin tagit, och hjälpte mig att mogna som individ och att förstå och uppleva ett liv som jag aldrig trodde självreflekterande uppsatsexempel. Ett stort skyldigt element som har plågat mig är hur jag hade lurat mina föräldrar och lämnat dem med en påse av rädsla och osäkerhet.


Utan att ens låta dem veta om jag var säker eller utan att ens försöka diskutera min olycka, försvann jag i tre dagar. De tre dagarna måste ha varit de värsta dagarna i deras liv. Jag var inte man nog att stå upp mot mina föräldrar och uttrycka mitt missnöje. Istället för att reda ut frågan genom att prata ut saker med mina föräldrar blev jag en fegis och sprang iväg. Efter manifestation har jag lärt mig mycket under den utmanande upplevelsen, särskilt hur man är en självständig individ. jag självreflekterande uppsatsexempel mitt eget ställe, köpte en ny bil och gick i skolan på heltid samtidigt som jag jobbade heltid. Jag försörjde mig själv ekonomiskt, känslomässigt och mentalt.


Även om min flytt till Houston var den rätta, genomförde jag flytten utan att tänka igenom saker och ting, självreflekterande uppsatsexempel. Jag borde ha slutat vara självcentrerad och tänkt på smärtan och ångesten som det skulle orsaka mina föräldrar. Den här livsinlärningsupplevelsen har varit ett tveeggat svärd eftersom den har lärt mig att stå upp för vad jag vill, men å andra sidan är det ibland det bästa att springa iväg, vilket kommer att hjälpa till att rensa grumlade tankar och fokusera på nytt. på min destination. Play to Win av Larry Wilson introducerar en förenklad men ändå optimistisk, självreflekterande uppsatsexempel, sätt att se livet, självreflekterande uppsatsexempel. Den omfattar två grundläggande synpunkter - känslomässig och andlig mognad som gör att vi kan utvärdera vilka vi är.


Livet är ett äventyr att uppleva, leva, experimentera med och engagera sig i.? Wilson, sid. Vi kan alla välja olika och smärtsamma vägar för att komma till en säker plats och det är okej. När jag ser tillbaka kom min andra livslärande lektion genom ekonomisk tillväxt. Denna tillväxt var till viss del förväntad eftersom jag var så överdådig med kontanter. Mitt ekonomiska motto var att pengar kommer och pengar går. Jag visste så småningom att jag behövde få ett grepp om min dumma konsumtionsvana, men det snurrade utom kontroll vid varje köp. Det fanns dagar då jag slösade bort pengar som om det inte fanns någon morgondag. Jag planerade aldrig för framtiden än mindre för nästa måltid. För första gången utan mina föräldrar, med obegränsad frihet i en ny stat och uppleva collegeupplevelsen, var jag inte orolig för pengar.


Först började kreditkortsföretagen ringa, sedan kopplades telefonlinjen bort, jag blev vräkt, sedan togs min bil tillbaka. Att gå ut och ha kul prioriterades framför mitt eget välmående. Vid tjugotvå års ålder med alla mina ekonomiska problem och ingen som kunde hjälpa mig var den enda lösningen att ansöka om konkurs. Vid närmare eftertanke var det en av de läskigaste upplevelserna i mitt liv. Det var prövningar som svårigheter hade erövrat mitt liv. Jag hade inga pengar; levande lön till lön blev normen. Eftersom jag inte hade några pengar blev mina vänner och kollektivtrafiken min enda källa för att komma till skolan. Betalar för skolan, självreflekterande uppsatsexempel, att få någon form av kredit eller till och med skriva en check blev svårt. Många gånger ville jag återvända självreflekterande uppsatsexempel mina föräldrar.


Jag lärde mig att vara stark genom ekonomiskt tuffa tider och hur jag aldrig tappar koll på mina utgifter. Att tydligt identifiera vilka vi är är ofta en utmanande strävan. Var och en av oss har en metall persona som? Jag är perfekt, allt jag gör är bra och alla andra har fel.? Vi som människor går ofta i defensiv för negativ feedback och varje form av förändring är ofta en hemsk uppgift att ta del av. Det är svårt att acceptera olika åsikter. Dessutom kräver det mycket energi, öppenhet och vilja att lyssna på positiv eller negativ feedback från andra. Därför tror jag att personlig tillväxt är ett pågående arbete för varje individ som är villig att acceptera självreflekterande uppsatsexempel. Ingen räknar riktigt antalet hinder de möter i sina liv, för allt eftersom åren går fortsätter de bara att staplas på i det oändliga.


Jag valde att bara reflektera tillbaka på de hinder som har haft störst inverkan på min karaktär, som att se min äldsta bror gå fram och tillbaka mellan hemmet och en fängelsecell, min far döende, självreflekterande uppsatsexempel, och att ha en autistisk bror. Den största utmaningen jag har ställts inför hittills är att försöka stödja de instabila och sköra männen i mitt liv. Jag visste att jag alltid skulle komma ihåg den scenen. Jag insåg snart att jag skulle behöva växa upp utan min storebror i mitt liv. Han hade alltid någon typ av smärta som var för komplex för mig att förstå. Jag växte upp av en ensamstående mamma med offentlig hjälp och hade släktingar som antingen var på gatan, i fängelse eller ännu värre, döda, självreflekterande uppsatsexempel. Sammantaget började jag verkligen förkroppsliga optimism självreflekterande uppsatsexempel det hjälpte mig att ta mig igenom hela tiden jag väntade på att min bror skulle bli fri från fängelset.


Genom att göra det bästa av varje dag fick jag fler möjligheter än jag någonsin kunnat föreställa mig. Men åren var inte alltid lätta för mig, självreflekterande uppsatsexempel. Svårigheten att försöka leva ett ganska normalt liv med ett syskon med funktionsnedsättning är mer utmanande än man skulle kunna tro. Han är inte bara min bror utan min tvilling. Han heter Dante och har en form av autism som gör att han inte kan tala riktiga ord, för det mesta svarar han med ljud. Dante och jag var alltid på två olika nivåer. Som förstfödd verkade Dante som om han kunde allt. Efter att ha varit på jorden i flera månader bestämde han sig för att han kunde gå, prata och kissa på toaletten helt själv.


Så en dag runt tiden när vi precis fyllt två år fick min bror diagnosen autism. I flera år har min mamma, min bror och jag levt på hans handikappkontroll bara för att ha våra grundläggande behov och klara oss med hyra varje månad. Hans beroende verkade så orättvist. Ett av mina största mål i livet är att vara självständig och inte lita på att andra ska leva från dag till dag, speciellt efter att ha sett det första hand med min egen bror, självreflekterande uppsatsexempel. Eftersom hans utmaning också är en utmaning för mig är jag ändå tacksam att jag inte är den som står i hans skor men jag kan inte låta bli att önska att det fanns något jag kunde göra för att bryta honom ur detta mentala fängelse han kommer att sitta i för liv.


Jag trodde att vi skulle ha haft mer tid att fixa vårt förhållande. Han var inte den bästa av pappor, men han var definitivt inte den sämsta. Han var lätt irriterad, men också ständigt ledsen. Hans död fick mig att reflektera över mig själv och hur jag skulle vilja bli ihågkommen. Jag minns ett ögonblick då han och jag hade ett av våra sista samtal. Jag visste genom att han tittade på mig om jag var sugen på ett annat av hans allvarliga samtal om livet. Det handlade om college och planering av min framtid medan jag fortfarande var ung, självreflekterande uppsatsexempel. Han fortsatte att berätta för mig hur han hoppades att jag skulle söka en högre utbildning en dag, oavsett vilka utmaningar jag kan stöta på i den processen.


En av hans största ånger var att han aldrig tog examen från gymnasiet. Min far ville aldrig föreställa sig att ett av hans barn skulle göra samma sak. Han skulle ha varit så stolt över att se att även när jag blev äldre låg mitt huvudfokus fortfarande på akademiker. Jag gör mitt bästa nu för att uppnå de saker som min far och jag pratade om den dagen: inte bara för att det skulle ha gjort honom lycklig, utan för att det kommer att ge mig en mindre ånger i livet. Jag försöker vanligtvis att inte tänka på mina utmaningar för ofta, men jag har kommit fram till att mina utmaningar är det som håller mig motiverad och uthållig för att uppnå mina högsta mål.


Jag vägrar låta motgångar krossa mig eftersom det skulle betyda att min familj och jag skulle ha gjort allt detta lidande för ingenting. Jag lever inte förgäves, självreflekterande uppsatsexempel, Jag lever för ett syfte och det är att inspirera människor att vara mer än vad de tror att de är kapabla till. Ingen dag utlovas, men framtiden är alltid full av möjligheter. Karaktärerna som porträtteras i denna roman verkar alla ha sina självreflekterande uppsatsexempel mellanmänskliga problem, men en karaktär verkar sticka ut.


John Proctor är en orolig karaktär och fortsätter att bidra till sin egen undergång, självreflekterande uppsatsexempel. Självreflektion hålls och skapas i en individs sinne och fungerar som hur den personen ser sig själv.





uppsats om att hjälpa



Efter ett och ett halvt år av lektioner som fick mig att skriva minst en uppsats varje vecka, började jag verkligen bli uttråkad av det. Jag tror att min första uppsats för den här klassen visade det. Att skriva har alltid varit en riktig uppgift för mig, och aldrig en särskilt rolig sådan. Fram till college var det enda vetenskapliga författarskap jag utsattes för i gymnasiet, och till och med det skulle jag ha betraktat som mediokert. Som författare har jag mina styrkor och svagheter, men jag känner mig inte lika säker på mina styrkor som jag har mina svagheter. Jag tror att jag är bra på grammatik och mekanik, men när det kommer till tidshantering eller organisation så glöm det. För mig har skrivandet alltid varit ett hektiskt arbete och något som lärare bara använde för att skapa betyg.


Min erfarenhet av att skriva på gymnasiet var mycket begränsad till en kategori i: praktik AP-uppsatser. Det jag skrev i klassen förberedde mig alltid för AP-prov och var väldigt faktabaserat. Jag har lärt mig sätt att peka ut saker annorlunda utan att behöva ge dem till folk för att ge mig feedback, det tar lite tid men kan förbättra utkasten. Eftersom att gå bort från uppsatsen i några timmar eller en dag hjälper mig att lugna mig och tänka på bättre sätt att skriva meningar eller till och med styckeidéer. Det har gjort mina papper bättre på college än gymnasiet eftersom jag aldrig gjort något av det förut... Jag har lärt mig att infoga min egen kreativitet i mitt skrivande och fullt ut uttrycka mina tankar på unika sätt.


Jag blir fortfarande galen ibland med kommatecken, men jag tror verkligen att jag har lättat lite på hela den frågan. En av de största sakerna som har förändrats med min skrivprocess är mitt antal ord. Jag är inte längre orolig för att nå en viss mängd ord; Jag skriver bara alla mina tankar och för det mesta befinner jag mig långt över minimum. Min första dag på engelska kunde jag se vad målet med att skriva var och planerna som lärarna satte,... I mina uppsatser brukade jag kämpa med att använda slang, sammandragningar och "grej". Min första uppsats handlade om min favoritsemester och jag var tvungen att lära mig att konstruera min uppsats i ett format som var välskrivet.


Slang är inget som är tänkt att användas i akademiskt skrivande. Slang är inte standardskrivande, därför bör det inte användas i akademiskt skrivande. En reflekterande uppsats är en unik form av uppsatsskrivande där du undersöker en upplevelse och reflekterar över ditt eget jag. Använd starka bevis och förklara den verkliga eller imaginära scenen på ett intressant sätt. En reflekterande uppsats är en typ av skrivande där uppsatsförfattaren beskriver en upplevelse eller händelse som de observerar eller undersöker. Författaren analyserar händelsen från det förflutna ur nutidens synvinkel.


I en reflekterande uppsats måste författaren sätta tankarnas riktning. En reflekterande uppsats kräver att uppsatsförfattaren undersöker sin erfarenhet och visar hur deras erfarenhet hjälpte honom att utveckla en bra person. Det är baserat på din egen erfarenhet att det du har lärt dig. Uppsatsförfattarna följer en logisk och välorganiserad plan. Skriv ett reflekterande papper efter att ha analyserat den specifika händelsen från omvärlden och presentera den för publiken på ett subjektivt sätt. Det är det bästa sättet att beskriva din egen övertygelse genom att skriva uppsatser. Skriv en bra uppsats; du behöver samla och dela din personliga livserfarenhet. Det krävs att en detaljerad beskrivning och en sammanfattning av erfarenheten ingår. Du kan också förklara dina tankar och känslor i den reflekterande uppsatsen.


Det viktigaste i en reflekterande uppsats är att identifiera de starka sidorna som du har inkluderat i din högskoleuppsats. När du skriver en reflekterande uppsats bör dina idéer, tankar och känslor vara välorganiserade. En bra reflekterande uppsats är där du kan förklara alla händelser i följd så att läsaren lätt förstår. I den reflekterande uppsatsen nämner du styrkorna och svagheterna som du upplevt. Måla en bild på ett sätt så att läsaren tycker att den är intressant och läs hela uppsatsen. Det första steget i att skriva en bra reflekterande uppsats är att välja ett bra ämne. Börja välja ämne genom brainstorming och forskning. Ett bra ämne gör din skrivande fas intressant.


När du väljer ämne, se till att det valda ämnet varken är för brett eller för smalt. När du väljer ämne, fråga dig själv hur det påverkade ditt liv, vad du tycker om det, om läsaren gillar det här ämnet? Dessa frågor är till hjälp när du skapar examensarbetet. När du väljer ämne, gör efterforskningen. Börja komma ihåg alla mindre detaljer och annan information relaterad till ämnet. Mindmapping och identifiering av alla huvudargument hjälper läsaren att följa utvecklingen av dina tankar och erfarenheter. Det är mycket användbart om du skapar ett diagram eller en tabell för att hålla reda på all din information.


Lista huvudpunkterna, specifika detaljer som du tyckte var viktiga. Lista de personliga erfarenheterna och övertygelserna och nämn hur ditt svar på att delas i uppsatsen. När du börjar skriva uppsatsen, skriv den viktigaste läxan du har lärt dig av din erfarenhet. Det viktigaste ögonblicket blir avhandlingen i din uppsats. När du skriver uppsatsen, försök att välja dina frågor om din upplevelse som relaterar till ditt ämne. Svara på frågorna en efter en och se till att du besvarar dem korrekt. En reflekterande uppsats är mellan och ord lång.


Din lärare bör verifiera längden på uppsatsen. Min största utmaning: en självreflektion Ingen räknar verkligen antalet hinder de möter i sina liv, för allt eftersom åren går fortsätter de bara att staplas på i det oändliga. Jag valde att bara reflektera tillbaka på de hinder som har haft störst inverkan. Självreflektion. När jag ser tillbaka på mina framsteg i engelska klasserna under de senaste tre åren har jag kommit till slutsatsen att det har skett framsteg. Under det här uppdraget genomförde jag ett projekt som jag aldrig har genomfört tidigare. Detta gjorde det möjligt för mig att närma mig att utveckla en PR-plan utan fördomar och möjlighet att läsa brett om PR-utövarnas tekniker och praxis. Medvetenhet om projektet, Bättre förståelse för allmänhetens övergripande behov, Medvetande.


Självreflektion engelska Jag var mer än jag förväntade mig. Men jag hade fel. Det verkade självreflekterande skrivarupplevelse. Självreflektion När jag först började på engelska II var jag extremt osäker på vad som skulle bli av mig själv och mina framsteg på nästa nivå i ämnet. Det här är klassen som gjorde mig mest nervös eftersom förutom min danserfarenhet när jag var ett litet barn, har jag ingen danserfarenhet. Jag simmar och körde lite bana och volleyboll på gymnasiet. Jag hade sett hiphop, jazz, ballroom och Dance Self Reflection.


Dansupplevelse, Känsla, Bra känsla för vår kroppsmedvetenhet, Kinaestetisk medvetenhet, Sinnekropp, Spegelarbete, Sense. Det tvingade oss att fundera på om vetenskap är subjektiv och eller objektiv. Även om en vetenskapsman tänker objektivt och föreslår ett uttalande, kan han eller hon bara kognition, undersökning, sinne, perception, vetenskapsfilosofi, resonemang, tanke. Jag tyckte att workshopen inte bara var nyttig utan också intressant. Enligt mig är bra team det team som Self Reflection Teamwork. Som en del av universitetets sociala ansvar, ges studenter möjligheter att engagera sig direkt i betydande projekt som kommer att ha ett betydelsefullt bidrag till samhället. Samhällsengagemangsprojektet är inte bara avgörande för eleverna eftersom det ger dem möjligheter att utföra olika Ledarskap Självreflektion Teamwork Satisfaction.


I bakgrunden av att uppnå den amerikanska drömmen visste jag att mitt liv var på väg mot de bästa sakerna i livet. Lite visste jag det

No comments:

Post a Comment